Bij Noord Hollandse Motoren Revisie in Winkel draait alles om precisie en betrouwbaarheid. Jaarlijks worden meer dan 150 complete motoren vakkundig gereviseerd in hun werkplaats. Dit varieert van (deel)revisies in opdracht van klanten tot (ruil)motoren die zij op voorraad hebben om in recordtijd aan dringende verzoeken te voldoen. Dankzij hun expertise en hoogwaardige werkwijze garandeert NHMR in alle gevallen een lange levensduur voor de motoren.
Maar NHMR doet meer dan reviseren. Ze bieden ook onderhoudsdiensten aan voor motoren die overal ter wereld actief zijn. Of het nu gaat om schepen, energiecentrales, bouwmachines, booreilanden of treinen, hun specialisten onderhouden tientallen motoren en compressoren op locatie. Hierdoor blijft de uptime van de machines gegarandeerd, ongeacht de omstandigheden. Meer informatie over hun aanbod is te vinden op www.nhmr.nl
Van Navision naar Odoo
Omdat de bestaande ERP software Navision verouderd was en niet langer werd ondersteund, en omdat er een wens was voor een gebruiksvriendelijker systeem, werd besloten om het oude ERP-systeem (Navision) volledig te vervangen door Odoo Online. Wij kregen de opdracht om deze overgang van A tot Z te begeleiden en tot een succes te maken. Onze aanpak omvatte:
Volledige implementatie: Van het ontwerpen van de juiste processen in Odoo tot het aanpassen van lay-outs, schermen en extra mogelijkheden naar hun specifieke wensen. Alles binnen de standaardomgeving van Odoo Online.
Datamigratie: Een overdracht van relevante data, zodat NHMR vanaf dag één van de livegang probleemloos kon werken in Odoo.
Training: We hebben medewerkers getraind en documentatie per proces gemaakt om het meeste uit het nieuwe systeem te halen.
Slim ingericht
Omdat geen enkel bedrijf hetzelfde is, hebben we Odoo flexibel ingericht voor NHMR, en waar nodig processen aangepast binnen de standaard van Odoo Online. Een greep uit de belangrijkste onderwerpen:
Een aangepast verkoopproces: Speciaal ontworpen om de verschillende soorten orders (zoals revisieopdrachten en ruilmotoren) efficiënt te beheren.
Geautomatiseerde inkoop: Bespaart tijd en minimaliseert fouten bij het bestellen van onderdelen.
Voorraadbeheer: NHMR beheert honderdduizenden artikelen, met real-time inzicht in beschikbaarheid.
Volledig geïntegreerde boekhouding: Alle financiële processen zijn naadloos verbonden met andere bedrijfsactiviteiten.
Resourceplanning: Werkplaatsmedewerkers kunnen eenvoudig hun werkzaamheden plannen, waardoor tijd en capaciteit optimaal worden benut.
Het resultaat
De implementatie van Odoo heeft een positieve impact gehad op de dagelijkse gang van zaken bij NHMR. Waar de werkzaamheden in Navision vaak complex waren, zorgt Odoo nu voor een meer gestroomlijnde werkwijze waarbij gebruiksvriendelijkheid voorop staat.
Het voorraadbeheer, dat voorheen een tijdrovende klus was vanwege de enorme aantallen onderdelen, verloopt nu eenvoudiger dankzij real-time inzicht en geautomatiseerde processen. Hierdoor kunnen klanten sneller worden geholpen, of het nu gaat om een revisie-opdracht of de levering van een ruilmotor. Ook op het gebied van planning zijn mooie stappen gezet. De werkplaatsmedewerkers hebben nu een helder overzicht van de planning, wat leidt tot meer inzicht in capaciteit.
NHMR is met hun nieuwe ERP nu weer klaar voor de toekomst en wij blijven als Odoo partner betrokken voor ondersteuning en advies.!
Ik ben erg blij met de ongekende gebruikersvriendelijkheid van Odoo, en de fijne samenwerking met Allinx. Ongelofelijk wat jullie kunnen met standaard software!
De belangrijkste apps
Inkoop
Buitendienst
Verkoop
Boekhouding
Voorraad
Studio
Een impressie
Uitgebreide verkooporders
Met mogelijkheid tot het registeren van service orders, het automatisch aanmaken van gekoppelde inkooporders en diverse klant specifieke velden.